GENERELLE BETINGELSER – KulturRetur
Arrangør
Rejserne i dette program er arrangeret af Team Island (del af KulturRetur A/S), ofte arrangeret i samarbejde med lokale danske turarrangører.
Tilmelding
Rejserne kan bestilles hos Team Island (del af KulturRetur A/S). Tilmelding kan ske ved henvendelse via telefon, mail eller brev. For at en tilmelding er bindende, skal depositum indbetales senest 14 dage efter bestillingen, eller hvad der fremgår af faktura.
Depositum
Depositum er DKK 3.000 pr. person, med mindre andet er anført eller aftalt for den pågældende rejse. Når depositum er betalt er aftalen bindende.
Restbeløb
Restbeløbet skal indbetales senest 60 dage før afrejsedato. Der udsendes faktura fra Team Island (del af KulturRetur A/S)
Inkluderet i rejsens pris
Prisen og eventuelle tillæg er anført under omtalen af rejserne. Alle anførte priser er per person, med mindre andet er nævnt.
Prisændringer
Programmets priser er baseret på gældende valutakurser. Ved ændring i transportomkostninger, skatter, afgifter eller gebyrer for tjenesteydelser, såsom lufthavnsafgifter og skatter, som Team Island (del af KulturRetur A/S) ikke har indflydelse på, forbeholder vi os ret til at kræve tillæg. Eventuelle prisstigninger vil ikke overstige 10% af rejsens pris og bliver varslet senest 30 dage før afrejsen.
Sygesikringsbevis
Alle rejsedeltagere skal medbringe eget sygesikringsbevis, som ved ferierejser også gælder i Island. Medbring for en sikkerheds skyld både det gule og det blå sygesikringsbevis. Bemærk: ved studie- eller firmarejser gælder andre regler. Her skal der tegnes en særlig forsikring.
Afbestilling
Afbestilling på grund af sygdom:
Det anbefales, at De kontakter Deres normale forsikringselskab for at få et tilbud på afbestillingsforsikring. Det er normalt det billigste. Tjek grundigt vilkårene på denne forsikring, så det er klart hvor De er stillet, hvis rejsen må aflyses pga. sygdom eller andet. NB: husk at forsikringer altid skal være tegnet/virksomme FØR De indbetaler depositum.
Afbestilling af andre grunde
A) Før betaling af restbeløbet: Det indbetalte beløb refunderes med et fradrag på 50% af det indbetalte depositum.
B) i perioden 60 til 40 dage før afrejse: 50% af rejsens pris refunderes.
C) Mindre end 40 dage før afrejse: Den rejsende har ikke krav på refundering.
NB: undtaget fra disse frister er situationer, hvor den/de rejsende skrifligt har givet accept af køb af flybilletter. Aflyses turen efter denne accept, skal flybilletterne betales af kunden under alle omstændigheder. Dette gælder typisk ved individuelle (såkaldte ”kør-selv-ture”) og vil tydeligt være meddelt Dem ved indgåelse af aftale.
Udeblivelse, manglende pas, visa etc.
Udeblivelse ved afrejse, manglende rejsedokumenter medfører, at hele det indbetalte beløb går tabt.
Aflysning fra KulturReturs side:
For at gennemføre rejserne, skal der i reglen være min. 15 deltagere, med mindre andet er anført. Hvis Team Island (del af KulturRetur A/S) tvinges til at aflyse en tur, får deltagere senest besked 40 dage før afrejsen med tilbud om en anden rejse eller tilbud om tilbagebetaling af alle indbetalte beløb.
Ændring til en anden rejsedato
Ved deltagelse i grupperejse er det normalt muligt at udvide rejsen, enten ved tidligere udrejse eller senere hjemrejse. Få et konkret tilbud.
Ændring af deltagernavn
Den rejsende er forpligtet til at oplyse sit komplette navn navn, som det fremgår i ejerens pas. Er navnet ikke korrekt oplyst ved bestilling af rejsen, bærer Team Island (del af KulturRetur A/S) hverken ansvar for eller omkostninger ved udstedelse af ny flybillet.
Glemte sager
Ved efterlysning af glemte sager beregnes et ekspeditionsgebyr på DKK 300 + forsendelsesomkostninger.
Reklamationer
Eventuelle klager skal fremsættes omgående til rejselederen. Kan et problem ikke løses tilfredsstillende kan klagen sendes til Team Island (del af KulturRetur A/S) med angivelse af rejsebevisnummer senest en uge efter hjemkomst.
Løses sagen ikke tilfredsstillende for den rejsende eller for Team Island (del af KulturRetur A/S), kan sagen henvises til Rejseankenævnet.
Rejsegarantifonden
KulturRetur er medlem af Rejsegarantifonden og har dér nr. 1870.
Gebyr til Rejsegarantifonden DKK 20 pr. rejse pålægges rejsens pris.
Generelt
Team Island (del af KulturRetur A/S) har ansvaret for at rejsen gennemføres sådan som den er præsenteret i programmerne. Vi kan dog ikke gøres ansvarlig for skader som er forårsaget af katastrofer, strejker og andre hændelser, som er af force-majeure-agtig karakter, eller som er forårsaget af deltagerens egen forsømmelighed, eller forhold som Team Island (del af KulturRetur A/S) ikke har indflydelse på. Ifølge lovgivningen kan rejsearrangøren forhøje den aftalte pris som følge af stigende transportomkostninger (herunder brændstofpriser), ændrede skatter, afgifter og gebyrer samt ændrede valutakurser.